H1N1

Jag bestämde mig för att inte gå till skolan idag eftersom vi har temadag eller vad de nu kallar det. Jag har fyra prov nästa vecka så istället för att gå till skolan och kolla på film eller gymma har jag stannat hemma för att plugga.

I morse var jag på sjukhuset för att ta vaccin mot livmoderscancer men då fick jag reda på att om jag tar den nu så kommer jag inte kunna ta vaccin mot svininfluensa. Det ska nämligen gå tre veckor mellan olika vaccinationer och om jag ska ta vaccin mot svininfluensa så måste jag göra det V49. Eftersom jag inte vet om jag ska ta den eller inte så gick jag hem, så nu väntar jag på att mamma och pappa ska komma hem så att vi kan prata om det.
Man hör så mycket skit om vaccinen överallt så både mamma och pappa är lite skeptiska.
Jag har inte tänkt så mycket på influensan men igår fick jag höra att en pojke här i Vetlanda har fått den och nu är jag riktigt orolig.

Ska någon utav er vaccinera sig mot svininfluensa?

//Radenka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0